En bra målvakt har tur

Eller borde rubriken vara Arbetsskada?

Jag vaknade med ett ryck 06:55 och första tanken som dök upp i huvudet var: Har jag lagt in filen med nytt bokföringsår för 2014? Den fil som används av Kundservice när reklamationssystemet skapar bokföringsposter till ekonomisystemet? Bäst att jag kopplar upp mig mot jobbet och kollar.

Min kontroll visade att det hade jag inte. Filen för bokföringsåret 2014 saknades och det skulle ställa till stora problem första vardagen nästa år. Problem som skulle sysselsätta kollegan Åke någon timme eller två innan han fattade hur det hela hänger ihop och laga det som gått fel. Jag kan riktigt höra hans köttiga eder över min person om detta skulle inträffa. Han brukar nämligen svära över andras missar. Och det är han inte ensam om på min avdelning.

Nu är jag bara glad att mitt undermedvetna jobbar på övertid. Samtidigt som jag undrar: Är det något mer jag kan ha missat? Min hjärna har några timmar till för rannsakning.

Om frktjatlund

Ordet sallad kommer av det latinska salare, som betydet beströ med salt ...
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

Kommentera

