Dags att gå till nästa nivå

För drygt fem år sedan, när Svärdotterns mamma dog i alldeles för tidig ålder, var Svärdottern självklart både sorgsen och deprimerad. Inte långt efter dog vår son Trean, hennes make och barnens far. Efter den värsta chocken – eller kanske på grund av den – konstaterade hon lakoniskt: Säga vad man vill, men det här fick mig att snabbt komma över mammas frånfälle.

Och nu är det min tur. Jag som blev så upprörd och besviken över att inte få någon inbjudan till arbetsgruppens gemensamma middag på lokal. Det var ju ingenting i jämförelse med min chefs sågning av min arbetsinsats. Nej, jag struntar i om jag inte blir medräknad som en i gänget och säger som Winnerbäck:

Om det fanns plats för lite värdighet
Här blir man sparkad på i kön till ett ställe
man inte ens vill in på

dpi

 Men eftersom jag är den enda kvinnan på min grupp funderar jag på att flagga upp för diskriminering. Prata med facket eftersom det är uppenbart att jag döms efter annan mall än övriga. Män. För jag har kompetens som behövs och som flera andra på gruppen saknar. Och om mina brister ligger mig i fatet, så borde deras också göra det. Ligga dem i fatet, alltså.

Nu över till något helt annat. Svärdotterns senast lilla bebis. Ja, jag säger senaste. Modern kommer att vara fertil många år till. Nu är bebban drygt två månader. Och ser ut så här.

Om frktjatlund

Ordet sallad kommer av det latinska salare, som betydet beströ med salt ...
Det här inlägget postades i Allmänt och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Dags att gå till nästa nivå

  1. Irene skriver:

    Har du kraft att kämpa så skall du absolut inte acceptera detta! På dom bara!
    Irene

  2. Långkoftan fd kollega skriver:

    Jag instämmer med Irene, och dessutom kan du ju hämta in ”vittnesmål” från många av de andra avdelningarna om din viktiga och gedigna kompetens. Jag önskar dig lycka till!
    Vilken sötnos det lilla livet är!

  3. frktjatlund skriver:

    @Irene: Jag har ägnat en del av veckan åt att vända upp himmel och jord. Så nu inväntar jag reaktion från högre upp i hierarkin. Annars!

    @Långkoftan: Jodå, jag har jobbar underground. Totte har tagit semester och om han undvikit mig tidigare så är det inget emot vad han gjort den här veckan. Smugit längs korridorväggarna och tagit omvägar för att slippa gå förbi min dörr.

Kommentera

