Quatre kilomètres à pied

q350l”GEL-ODYSSEY är en komfortabel och hållbar walking sko, som är gjord för att klara av längre promenade. Den nya versionen har en ny, exalterande profil.

Denna modell har bland annat, Full Length Guidance Line, ett spår längs med underdelen av sulan, som guidar foten till rätt typ av steg och uppmuntrar således ett mer effektivt steg, framförallt när du blir trött i fötterna.

DuoMax Support System i mellansulan ger omfattande support och stabilitet, medans Solyte 55 genererar i en mjuk känsla i skon.”

Oj, vad mycket man får för 1200 spänn. Saker som man inte ens visste att de fanns. Och som ska få mig att studsa fram och tillbaka till och från jobbet. Man kan bli exalterad för mindre. Jag köpte skorna i lördags och tog premiärturen idag. Igår regnade det och jag ville inte misshandla dem redan på första promenaden.

Mina första 4,3 km avverkades utan så mycket som en antydan till skavsår. För oftast känner jag redan när jag provar skorna om de kommer att fungera eller inte. Mina gamla tjänade troget i tre år och jag gissar att de gått drygt 5000 km utan service. Och det är ovanligt långt. Annars brukar jag behöva inhandla nya vartannat år.

Så nu har jag tryggat höstens förflyttningar. När snön kommer blir det dags att jaga kängor, för de gamla har tagit slut. Efter åtminstone tre säsonger på isiga trottoarer.

Om frktjatlund

Ordet sallad kommer av det latinska salare, som betydet beströ med salt ...
Det här inlägget postades i Allmänt och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

