Slut på semesterfasoner

Jag är hungrig som en varg. Och skulle lätt kunna äta en häst eller två. Inte alls konstig eftersom jag inte käkat på 23 timmar och 52 minuter. Men vad gör man inte när man tillhör den fetlagda delen av mänskligheten? Greppar varje halmstrå, helt enkelt.

För fetma är en klassfråga (läs underklass), leder till långtidsjukskrivningar (läs kostar samhället massa pengar), feta människor är korkade och borde interneras. Jag menar, hur många överviktiga fanns det i koncentrationslägren? Och då pratar jag inte om personalen.

Så jag har genom tiderna följt alla tänkbara dieter på modet. Flygvärdinnedieten, Scarsdale, Viktväktarna, Atkins, GI. You name it. Käkat ägg, banan eller kålsoppa. Druckit äppelcidervinäger, intagit chilipulver.

Och som den moderna människa jag är kan jag inte låta bli att dras med i det allra senaste: 5:2. Inte så att jag är drivande. Det var faktiskt Makens idé. Så nu har vi svultit nästan ett helt dygn. Men om mindre tio minuter ringer mat- och sovklockan och meddelar att det är lunchdags.

Jag lever på hoppet att jag inte svimmat innan dess.

Om frktjatlund

Ordet sallad kommer av det latinska salare, som betydet beströ med salt ...
Det här inlägget postades i Allmänt och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Slut på semesterfasoner

  1. Ullah skriver:

    Jag är också med! Konstigt nog känner jag mig inte ens särskilt hungrig på 2-dagarna. Men så brukar jag ju inte äta frukost och ytterst lite till lunch.

  2. frktjatlund skriver:

    Jag har heller inga större problem. Det är bara den där timmen innan det är dags för lunc som är jobbig. Men det är den oavsett.

Kommentera

