Tjatigt värre

Eftersom mina gamla Birkenstock säckat ihop totalt och det verkar stört omöjligt att få tag på min modell i skoaffärerna jag brukar frekventera, så har jag beställt och betalat ett par på nätet. Och det har fyllt min mejlbox.

Några sekunder efter min order kom det här:

Till: Sannberg, Victoria
Ämne: Din profil

Hej Victoria Sannberg
Användarnamn = E-post
Lösenord: m8fd29

Ytterligare tre sekunder senare:

Till: Sannberg, Victoria
Ämne: Automatisk orderbekräftelse

Hej Victoria Sannberg
Detta är en automatisk bekräftelse på att vi mottagit din beställning. Du kommer att få en till bekräftelse när vi manuellt gått igenom din order.

Orderdatum: 2013-06-29

Idag kl 9:10:

Till: Sannberg, Victoria
Ämne: Manuell orderbekräftelse

Hej Victoria Sannberg
Vi har manuellt gått igenom din order och behandlar den nu vidare. Du kommer att få en leveransbekräftelse när vi skickar dina varor.

Eftersom jag hade en fråga mejlade jag kundtjänsten, som svarade några timmar senare:

Hej Victoria Sannberg
Tack för ditt mail … ha en fortsatt trevlig dag.

En timme senare var det dags igen:

Till: Sannberg, Victoria
Ämne: Leveransbesked

Hej Victoria Sannberg
Tyvärr måste vi meddela att Din produkt nedan är fördröjd från leverantören och vi har fått nytt leveransbesked. Du är välkommen att höra av dig om du vill göra ändringar i din order. Leverans beräknas ske: Vecka:28.

Birkenstock-PisaNu väntar Victoria Sannberg med spänning in vecka 28, det vill säga nästa vecka. Och alla automatiska mejl och sms, som leveransen kommer att generera. Om de över huvud taget har några sandaler att skicka.

 

Om frktjatlund

Ordet sallad kommer av det latinska salare, som betydet beströ med salt ...
Det här inlägget postades i Allmänt och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

