Att mötas är att dö en smula

Jag har sagt det förr och nu säger jag det igen. Trots att jag inte gillar upprepningar. I hate telefonmöten. Vi har då och då den typen av sammanträden på jobbet. En kund kan befinna sig i Ludvika, en utlokaliserad underavdelning ligger i Östersund, vi huserar i Johanneshov och alla har behov av att höra samma saker. Då ringer man och loggar in på någon telefonkonferenstjänst.

Det finns knappast någon sämre deltagare än jag. Eller bättre. För jag säger just ingenting utöver Hej! när vi börjar och Hej då! när det är slut på lidandet. Idag prövades jag värre än vanligt. En telefonkonferens på engelska. Där jag inte kunde komma undan med Hallo! and Good bye! Eftersom jag var huvudpersonen.

Det började inte heller bra. Folket i UK hade fått för sig att jag heter Victoria Sundberg och mejlade därför telefonnummer och inloggningsuppgifter till henne. Som by the way inte existerar. I alla fall inte på min arbetsplats. Och när de kom på sitt misstag och skickade rätt uppgifter till rätt person började tekniken krångla.

Nåja, efter många om och men hittade vi varandra i etern. Gordon i Scotland, Ian i London, Mike vars tillhåll jag känner inte, och så lilla jag. En lite förvirrande upplevelse eftersom jag inte riktigt har klart för mig till vem jag ska skicka vad. Jag lider nog inte bara av ansiktsblindhet. Tre gubbar låter förvillande lika i en raspig telefon.

Jag lovade att mejla ett preliminärt utkast till ett provisoriskt förslag, typ. ASAP. Det får bli imorgon förmiddag. Och då skickar jag det till alla tre. För säkerhets skull.

På eftermiddagen imorgon ska jag också på ett möte. Men då ska vi träffas i köttvärlden. Fast jag skulle helst vilja slippa det sammanträdet. Också. För på kvällen blir det rajtan tajtan med Makens jobb. Och folket där tänker lägga ner verksamheten redan vid tretiden och värma upp i förväg på någon trevlig lokal.

Och det blir jag snuvad på. Det tänker jag inte glömma i första taget.

Om frktjatlund

Ordet sallad kommer av det latinska salare, som betydet beströ med salt ...
Det här inlägget postades i Allmänt och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

