I morgon sticker vi till Malaga och nu snurrar sista tvätten i maskinen. Tvättmedlet heter Skona och paketet har en ny slogan.
Skona – vi är vad vi heter
Det är samma slogan som Expert körde med. Kan man sno ett annat företags slogan? Bara för att bolaget gått i putten? Eller har man köpt formuleringen?
Och låter det inte lite tokigt? Skona är ju ett verb. Alltså något man gör, inte något man är. Borde de inte byta namn på produkten. Till Skonsam till exempel.
Men vad vet jag? Som inte är någon expert. Det är däremot Lars-Gunnar Andersson och nu tänker jag lyssna på hans utläggningar i gårdagens Språket på radions P1.
Så jädra dumt. Helt ogrammatiskt. Expert gick ju i kånken, då kanske det är fritt fram…
Malaga!?
Irene
Så där kan man absolut inte skriva, låter helknasigt och fel och vad menar dom egentligen?
Språket2 på P1 är ett favoritprogram.