Tystare än vanligt

Det är lyncstämning på jobbet. Alltså, vår gamla växel har ersatts av Microsofts programvara Lync där man ska kommunicera via datorn. Förra veckan hade vi en massa nätverksproblem när teknikerna skulle koppla in nya saker. Och det ställde till det. Jag och andra fick städa efter dem både här och där.

I helgen kopplade man om. Bort med den konventionella växeln och in med det nya. Problemet är bara att inte alla har programvaran installerad på sin dator. Jag till exempel saknar den och även headsetet man behöver för att höra och höras. Inte för att det spelar så stor roll. Jag har inte så många ingående samtal. Och ringer någon så ser jag det i Outlook.

Idag ringde en och han kostade på sig att prata in ett meddelande. Men högtalaren i min dator är värdelös. Dessutom sitter datorn fastskruvad i skrivbordets bortre vänstra hörn med högtalaren vänd ifrån mig. Det var helt enkelt omöjligt att höra vad människan sa.

Men som väl är ser man uppringarens nummer så jag ringde tillbaka med min mobil. Mannen med meddelandet ville ha en mejladress till en som gick i pension förra året. Plus äckla mig med att själv skulle han gå i pension om 14 dagar. Utnyttja § 8 i bankavtalet.

Det samtalet hade jag lika gärna kunnat vara utan.

Om frktjatlund

Ordet sallad kommer av det latinska salare, som betydet beströ med salt ...
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

Kommentera

