Några spridda meningar

fångade under min eftermiddag:

– Då ses vi om ett år!
Sa Gunnar, the Dentist, samtidigt som han snodde 848 kr från mitt konto. Och jag drog en lättnadens suck. Inga hål den här gången, heller.

– Får jag låna din mobil och kolla i Nordea-appen hur mycket cash jag har?
Frågade en tjej sin kompis. Och jag som trodde att cash var reda pengar i plånboken. Inte ett saldo på ett konto.

– Vad gäller saken? El? Tack, men jag är inte intresserad. Jag sa ju att jag inte är intresserad.
Röt en kvinna i sin mobil medan tåget tuffade in mot Slussen. Och sen undrar folk varför ungdomar inte vill jobba med telefonförsäljning.

– Sitter du på tåget? På väg tillbaka till jobbet? Varför det? Är det inte lika bra att du åker hem?
Undrade Maken när jag nådde Skanstull.

– Jag tror inte att Helen, vars SL-kort jag lånat, för att ta mig till och från Hötorget skulle uppskatta det. Jag är ganska säker på att hon behöver kortet för att ta sig hem till Jakobsberg. Och jag har saker kvar på jobbet innan jag kan kalla den här arbetsdagen för all.

Sen kom en lång harang om att det var typiskt mig att låna andras kort, bara för att slippa göra egna utlägg. Men det tar jag som en kvinna. En mycket praktisk och ekonomisk sådan.

 

Om frktjatlund

Ordet sallad kommer av det latinska salare, som betydet beströ med salt ...
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Några spridda meningar

  1. Fia skriver:

    Det var mycket klokt av dig! Jag tänker ofta att jag gillar så mycket att du lever som du lär!

  2. frktjatlund skriver:

    Ja, och nu har jag ett tjänsteärende in till stan. Då liftar jag med en bilburen medarbetare.

Kommentera

