Planer och ändrade planer

Det pep till nyss i min mobil. Kalendern calling! London, stod det på skärmen. För så såg planen ut någon gång i september. Vi skulle åka dit ihop med en hoper andra och huvudmålet var en heldag på British Museum.

Det kom en massa annat i mellan. Som ett benbrott till exempel. Och hon som drog i gång Londonresan tappade sugen någonstans när alla verkade så oengagerade. Men det hade onekligen varit kul att vara där den här helgen.

Nu blir det annat resmål och annan avresedag. Malaga den 25/4 närmare bestämt. Mina fyra extra semesterdagar tänker jag spendera där. Och vi tänker inte gå på museum. Mest för att jag inte tror att det finns så mycket av den varan i Marbella, där Svärdotter och barnbarn häckar.

Vi bokade flyget hos Ryan Air och det är alltid lika nervpåfrestande. I rött står det ”På angiven flight finns det endast 3 platser kvar”. Och det ökar blodtrycket. Ska jag hinna korpa två av dem och samtidigt blippa i rätt överallt? Snudd på en omöjlig uppgift. När man inte vill ha en extra försäkring måste man aktiv välja ”Ingen extra försäkring” och så är det hela vägen igenom bokningsprocessen.

Efter 20 minuter är allt äntligen klart och nu gäller det att komma ihåg att skriva ut boardingkorten. En för varje flight och person på varsitt A4-ark och checka in på nätet. Så vi slipper stå och gråta i någon lokaltidning för att vi inte läst de finstilta.

Annars då? Maken är ute på vift tillsammans med Svärsonen. De ska se en vit man ståuppa på Globen. En vit man som är roligare än Peter Apelgren. Det ni! Louise C K är namnet och jag skickar med ett smakprov.

Om frktjatlund

Ordet sallad kommer av det latinska salare, som betydet beströ med salt ...
Det här inlägget postades i Allmänt och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Planer och ändrade planer

  1. Irene skriver:

    Min hjärtfrekvens har varit mycket stabilare sedan jag slutade flyga med Ryan Air. Billigt är inte alltid bäst
    Irene

  2. frktjatlund skriver:

    Billigt är sällan bäst. Men när priset bara är en fjärdedel av Norwegian & SAS, då får det bli Ryan trots allt.

Kommentera

