Vilse i pannkakan

Som inbiten vanemänniska vill jag beklaga mig. Och Folkets kebab på Hornsgatan. I lördags var det stort pådrag hemmavid. Utryckningsfordon spärrade av gatan eftersom det brann i en restaurang. Det stod så på tidningarnas hemsidor. Namnet stället nämndes aldrig.

Utan minsta tvekan enades Maken och jag om att det var Folkets kebab, som fattat eld. Nog för att det finns många hak att välja på i det kvarteret men inget annat ställe hanterar tillnärmelsevis så mycket fett som kebaben. Jag vill inte tänka på guckan som täcker insidan av ventilationsrören.

Men nu är mina cirklar rubbade. På torsdagar har jag ett pressat tidsschema och hinner inte fixa middag. Därför brukar jag slinka in på Folkets kebab på hemvägen och köpa med mig hämtmat. Två-tre kebaber med bröd brukar det bli beroende på hur hungrig Maken är.

Nu är det slut med det eftersom restaurangen är stängd för renovering. På obestämd tid. Och i morgon är det torsdag. Vad göra?

Om frktjatlund

Ordet sallad kommer av det latinska salare, som betydet beströ med salt ...
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Vilse i pannkakan

  1. frktjatlund skriver:

    Tack för visad uppmärksamhet! Det blev varken det ena eller andra. Jag gjorde burgundiska köttgryta på onsdagskvällen, som räckte även på torsdagen.

Kommentera

