Det ska jag fira

  • Att det är dagsljus i dryga 10 timmar. Det var inte igår. Om man ska lita på DN.
  • Att solvinkeln är större än 20° och solen orkar upp över taket på huset tvärs över gatan. Det i sin tur betyder att solens strålar tittar in i kök och vardagsrum.
  • Att jag vaknade med tillräcklig energi för att ge kylskåpet en omgång. Något som stått högst upp på att-göra-listan en längre tid.

Hur ska jag fira? Äta gott och dricka gott fungerar alltid. Lammracks med rostade rotfrukter och olivsmör. Plus ett schyst rödvin. Som Château Pech-Latt till exempel.

Och när? Ja, varför inte redan ikväll? Då säger vi så.

Om frktjatlund

Ordet sallad kommer av det latinska salare, som betydet beströ med salt ...
Det här inlägget postades i Allmänt och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Det ska jag fira

  1. Evis skriver:

    Låter som en plan. Jag vaknade av solsken klockan åtta i morse, mycket annorlunda att vakna i strålande ljus.

  2. Fia skriver:

    Visst finns anledning att fira att ljuset är tillbaka!

  3. frktjatlund skriver:

    @Evis: Vi infriade planen och olivsmöret blev smaskens.

    @Fia: Om 23 dagar är det vårdagjämning. Det du!

Kommentera

