Det var inte bara mitt fel

I mitt nästa liv ska jag bli lite mer som kollegan Åke. Nästan så att jag tror att jag väljer att bli man. För jag tror att det har med manligt och kvinnligt att göra. Min helg har nämligen förmörkats av en fadäs, som uppdagades i fredags. En grov programmeringsmiss med min signatur och som sänkte kundens förtroende för mitt företag. Skulle jag vilja påstå.

Om jag hade varit Åke så hade jag inte gått och ältat misstaget mer eller mindre medvetet på min lediga tid. Jag vill inte kalla det att skylla ifrån sig, men det första Åke skulle säga är: ”Produktionen har väl inte testat programmet ordentligt.”

Och jag kan hålla med om det i det här fallet. De enda tester som förekommit är mina egna. Och hur bra är det? Men vad gör man när folk blir sjuka, vabbar eller det inte finns tillräckligt med tilldelade resurser? Tidsramarna snävas till och alla har massor av annat att göra? Jo, man stryker det som inte är alldeles nödvändigt.

Jag tror rent av att jag redan nu ska anamma min manliga sida. Sluta att ta på mig skulden för det som inte bara är mitt fel. Tänka på allt som jag lyckas göra rätt istället för att gräma mig över ett och annat fel.

För vad gör några hopblandade blanketter om 100 år?

Om frktjatlund

Ordet sallad kommer av det latinska salare, som betydet beströ med salt ...
Det här inlägget postades i Allmänt och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Det var inte bara mitt fel

  1. shadaim12 skriver:

    Helt rätt, vi kvinnor borde alla plocka fram den lilla Åke mannen som bor gömd inom oss 😀

  2. cruella skriver:

    Bravo, alla Åkar! Jag har också en förebild, kollegan Kerstin. På henne biter varken försåtligheter eller frontalattabk. ”Allt bara rinner av mig som vatten på en gås.” Föredömligt!

  3. Irene skriver:

    Bryt ihop och gå vidare är också en användbar metod
    Irene

  4. frktjatlund skriver:

    @shadaim12: Jag jobbar verkligen på uppgiften. Men dessvärre är det emot min personlighet.

    @cruella: Jag önskar verkligen att jag var lika okänslig. Jag är snarare läskpapper eller svamp än gås.

    @Irene: Jag har kommit över det nu. Tror jag.

  5. Ullah skriver:

    Jag tror jag har en Åke inom mig. Kanske beror det på mitt efternamn.

  6. frktjatlund skriver:

    @Ullah: Jag trodde att din Åke mer var ett fält.

Kommentera

