Ett långt uppehåll på vägen

Jag läser en del böcker. I perioder. Och i pocket. Helst. Därför använder jag mig av Bokus och deras bevakningstjänst. För tillfället har jag två böcker på bevakning. Den ena är Marlene Van Niekerks Agaat, som förhoppningsvis kommer ut nästa vecka. Och det ser jag verkligen fram emot eftersom jag inte har någon het bok på lut för tillfället.

Bok nummer två på väntlistan är Göran Rosenbergs Ett kort uppehåll på vägen från Auschwitz. Och där lär jag få vänta. Nästan fram till pensionen. Från Bokus hemsida:

Den här utgåvan av boken har inte kommit ut ännu
(preliminärt utg.datum: 2015-05-15)
Klicka ”Bevaka” nedan för att få ett mejl så fort boken går att köpa.

Maj 2015? Nej, jag tror att jag slutar bevaka den pocketutgåvan. Jag vet inte ens om jag lever då. Eller om jag har samma mejladress.

Om frktjatlund

Ordet sallad kommer av det latinska salare, som betydet beströ med salt ...
Det här inlägget postades i Allmänt och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Ett långt uppehåll på vägen

  1. Ullah skriver:

    Det var lång tid. Men skulle vara värt väntan. Jag tyckte väldigt mycket om boken, som jag lyssnade på i författarens egen uppläsning.

  2. Kristina Strömberg skriver:

    Det är en mycket bra bok. Tyckte hemskt mycket om den. Fick tag på den på bibliotekets ”Kortlån” där man får ha den max 1 vecka. Kommer nog att köpa den senare – men 2015 verkar vara väldigt långt borta.

  3. Fia skriver:

    Har de inte skrivit fel? Planerad utgivning om två år? Vad skumt!

  4. frktjatlund skriver:

    @Ullah: Ja, jag har sett att det finns en massa utgåvor av boken. Utom pocket, som jag vill ha.

    @Kristina Strömberg: Får ta mig förbi Medis på hemvägen från jobbet. Om jag hittar mitt lånekort.

    @Fia: Jag har kollat flera gånger och det står verkligen 2015.

Kommentera

