Jaha, det var den semestern

Tillbaka på jobbet igen. Och jag tillsammans med alla medarbetare är glada över att jag har eget rum. Där kan jag sitta och hosta och snora bäst jag vill. Eller snarare behöver.

Jag tog en tur till apoteket för att jag ville ha något mot hostan. Då finns det två olika typer av receptfria hostmediciner att välja på, sa apoteksbiträdet; slemlösande eller hosthävande. Jag köpte en flaska av den slemlösande sorten. Får se om jag får sova bättre i natt.

Eftersom jag inte känner mig i särskilt god form, så åkte jag kommunalt till jobbet. Och nu har jag blivit en modern resenär. Inte för att jag vill utan för att Pressbyrån hemmavid inte tar hem fler åkremsor. Jag har frågat flera gånger men man hänvisar till accesskortet och reskassan. För att åka på remsa måste man köpa en förköpsremsa och passera spärrvakten som makulerar kuponger beroende på vart man ska åka. Medan med accesskortet kan man passera automatspärrarna och en läsare tar pengar för resan från den summa man laddat kortet med.

I tunnelbanan finns det en massa reklam. Det mesta passerar utan att jag tänker på innehållet. Men i morse satt jag och väntade vid Slussen i 6 SL-minuter. Vilket betyder 9 vanliga. Under tiden stirrade jag på reklamen för Gina Tricots skjortor. Och störde mig på den. Förstås.

ginatricot

Stora reklamtavlor intill varandra. Men varför har modellen öppen mun? Och varför visar hon i glipa av magen på båda bilderna? Arrangerat på samma fåniga sätt?

Det kommer jag nog aldrig att få veta. Och inte kommer jag köpa någon av skjortorna heller. De finns antagligen bara i barnstorlek.

Om frktjatlund

Ordet sallad kommer av det latinska salare, som betydet beströ med salt ...
Det här inlägget postades i Allmänt och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Jaha, det var den semestern

  1. Telefonissan skriver:

    Det var ju för väl att du inte blev värre sjuk. Vi har hostmedicin hemma som är rena knarket tack och lov. Annars hade man inte klarat inluensan i julhelgen med hostan från h…e. Fast flaskan var två år gamla, så vi är resriktiva med användandet får man säga. Köpte Bisolvon också men det var bortkastade pengar.

  2. frktjatlund skriver:

    Vi har också en flaska cocillana (jag kan inte stava), som verkar både giftig och verksam. Men jag vågade inte ta något av den. Inte efter att ha läst listan över biverkningar.

  3. Ullah skriver:

    Jag satt och väntade två timmar igår på vårdcentralen bara för att få chansen till ett nytt recept på cocillana… för det behövdes verkligen.

  4. frktjatlund skriver:

    Ja, när man inte får sova flera nätter på raken då är det storsläggan som gäller.

Kommentera

