Som vanligt

Jag undrar om gänget på granngården sov över tolvslaget. Eller om de kommit över ett ordentligt lager med smällare. För de smällde och levde rövare långt efter 4:00. Klockan 02:17 vrålade någon ”Lägg av” men det gjorde man inte. Snarare la på ett par kol. Och då var det dags för mig att lägga in öronpropparna. Som filtrerade bort det värsta oväsendet.

Under min förmiddagspromenad såg jag diverse spår efter nattens övningar. Massor av turkosa och lila påsar virvlade runt i den lätta vinden. Flaskor och krossat glas överallt. Stackars hundar. Först kan de knappt gå ut för allt pangande, sen kan de knappt gå ut för alla pangade flaskor.

Stängt så gott som överallt. Även på Gunnarssons konditori, men där har man redan bullat upp ingunnarssonsför morgondagen.

Och min fromma förhoppning är att gänget på granngården lider av en rejäl baksmälla.

Om frktjatlund

Ordet sallad kommer av det latinska salare, som betydet beströ med salt ...
Det här inlägget postades i Allmänt och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

