Än slank hon hit

snomodd

Jag tog mig till jobbet trots all snömodd. Och gubbplogning. Vägbanorna är renskrapade, men det är sisådär med gångbanorna.

En nymodighet för i år är jättevallen mellan vägbana och trottoar. Så hög och bred att det är snudd på omöjligt att korsa gator annat än vid övergångsställen.

Väl på arbetet kände jag inte av någon större arbetslust. Utan mer av att det inte blev någon vidare helgvila. Barnbarn och annat löst folk såg till att jag var tvungen att vara social. Och det tar på krafterna.

Det kommer besökare, som vill höra hur det står till med Makens ben. Höra hur olyckan gick till och vara allmänt deltagande. En sa till och med ”Du har i alla fall ditt goda humör i behåll”. Som om han drabbats av en dödlig sjukdom.

Under förmiddagen slog det mig att jag fortfarande har två sparade semesterdagar att ta ut. Så varför inte göra det innan ledigheten fryser inne och ersätts med pengar. Konsekvens: I morgon och på onsdag är det jag som stannar hemma. Halka runt i snömodden överlämnar jag åt andra.

Om frktjatlund

Ordet sallad kommer av det latinska salare, som betydet beströ med salt ...
Det här inlägget postades i Allmänt och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Än slank hon hit

  1. Irene skriver:

    Det är sådana upptäckter som sätter guldkant på tillvaron!
    Irene

  2. frktjatlund skriver:

    Jaja box! Pengar är inte allt.

Kommentera

