Ovidkommande

Nu har jag storstädat i mejlen. Jag vet inte varför, men jag har anmält mig som prenumerat på alla möjliga och omöjliga mejl. Och i måndags kunde jag inte se skogen för alla trän. Inboxen svämmade över av olästa mejl. Meningslösa sådana, kändes det som.

Därför startade jag projekt Avprenumera. Eller vad motsatsen till Prenumerera kan heta. Alla avsändare med länk av typen: Om du inte vill ha några fler meddelande från oss Klicka här gav jag mig på. Gjorde som de sa; klickade där. Hittills har jag avprenumererat på nedanstående:

– Coop
– Arla köket
– Disneyland Paris
– Matchmail
– CSjobb
– Addskills
– Learning Tree
– Bokus
– Kilroy
– Apollo
– Adobe
– FitDay
– Accent
– Akademibokhandeln

Men Ticnet, som skickar flera mejl i veckan, ställde till problem. Jag gjorde enligt instruktionerna. Loggade in på Mitt konto, bockade ur rutan framför meningen Jag vill ha nyhetsmeddelanden och klickade på bekräftaknappen. Då blev skärmen alldeles vit och sen hände inget mer. Och ganska snart fick jag ett nytt mejl från Ticnet. Med nya erbjudanden.

Efter tre avanmälningsförsök gav jag upp. Nu har jag skapat en regel i Outlook. Kommer det ett mejl från Ticnet, så raderas det omedelbart. Obönhörligt.

Så nu ekar mejlboxen ganska tom på nyinkommet. Och kommer det något så vet jag att det kan vara viktigt. Plus att jag inte tappar tråden lika ofta. För hur det än är, så är jag nyfiket lagd och vill vittja inkorgen när det lilla gula kuvertet dyker upp nedre högra hörnet på bildskärmen.

Om frktjatlund

Ordet sallad kommer av det latinska salare, som betydet beströ med salt ...
Det här inlägget postades i Allmänt och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Ovidkommande

  1. Evis skriver:

    Avprenumerera är så härligt. Jag har mest problem där andra människor har angett min e-postadress, som t ex Värmlandstrafiken – för där kan jag ju inte avregistrera eftersom jag inte har den där andra människans lösenord.

  2. frktjatlund skriver:

    Det enda negativa med att bli av med prenumerationerna är att det blivit ganska tyst i inboxen. Nästan så jag kan känna mig lite ensam.

Kommentera

