Helt apropå

gluggmugg

Jag är inte särskilt förtjust i glögg, men de här glöggmuggarna var förtjusande med sina irländska stickmönster. Tycker jag. Och de ska finnas på Åhléns, som jag passerar på hemvägen. Om jag orkar gå hem.

Det här året går mot sitt slut och det gör även min almanacka. Nu har jag botaniserat i inkommande post och hittat två gratisalmanackor.

Den ena från Maskinbolaget i Mörrum. Traktorer och grävmaskiner på varenda månadsbild. Inte så inspirerande för en stadsmänniska.

bejkon

Den andra kommer från Svensk Cater och gör reklam för olika matproducenter. Bilden för januari månad får mig av någon anledning att associera till Tintin i Kongo.

Jag får se om det dyker upp någon bättre framöver. Den jag haft för 2012 kom från Öresundskraft och hade fina naturbilder, som passade den aktuella månaden.

Men beggers can’t be choosers. Då får en nöja sig med det som bjuds.

Om frktjatlund

Ordet sallad kommer av det latinska salare, som betydet beströ med salt ...
Det här inlägget postades i Allmänt och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Helt apropå

  1. Irene skriver:

    Själv är jag så kräsen när det gäller väggalmanack att jag har en kontakt på ett tryckeri uppåt landet, där de gör precis en sådan som jag vill ha. Jag skickar honom 100 kr i ett kuvert och han skickar mig den eminenta almanackan. Slutar han på tryckeriet vet jag inte vad jag gör. För övrigt vet jag bara att han heter Joakim.
    Irene

  2. frktjatlund skriver:

    Jag är inte så nogräknad av mig utan tar det som bjuds. Det viktiga är att alla rörliga svenska helgdagar är markerade med rött.

    Men det är klart, skulle jag ha en almanacka hemma på väggen, så skulle jag nog vara petigare.

Kommentera

