Det är andra tider nu

Igår när jag kom hem från jobbet lagade jag som vanligt middag, som vi intog vid köksbordet. När all disk var undanplockad, kokade jag en kopp te och gick in på Facebook. Där hade Svärdottern gjort en statusuppdatering: Pirjo Sannberg är gift med Joel Malmström. Bara sådär.

I fredags hörde Svärdottern av sig och frågade om My kunde vara hos oss i helgen. Trots att det inte var ”vår” helg. Noa skulle åka bort tillsammans med sin moster. Jo, det var inga problem. Vi hade inte planerat något särskilt med tanke på att Maken knappast tar sig utanför lägenheten med sitt brutna ben.

På lördag eftermiddag hörde Svärdottern av sig igen.
– Kan vi hämta My nu?

Absolut, men My blev lika förvånad som vi.
– Skulle inte jag vara här till på söndag?
– Jo, så hade jag också fattat det. Men nu vill mamma tydligen att du ska komma hem.

Och så blev det. My åkte hem och vi undrade vad som stod på. Nu vet vi. Genom Facebook. Kalla mig gammalmodig, men det kändes lite märkligt. Även om jag självklart önskar dem all lycka i världen.

Hm. Borde jag döpa om Svärdottern? Nu när hon egentligen är någon annans svärdotter.

Om frktjatlund

Ordet sallad kommer av det latinska salare, som betydet beströ med salt ...
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Det är andra tider nu

  1. Cici skriver:

    Jag förstår dina dubbla känslor. Nog kunde du ha fått veta det per telefon i alla fall, innan det las ut på FB. Att man kanske inte vill ha stor uppståndelse kring själva bröllopet är en annan sak. Jag skulle nog ha blivit ganska arg, faktiskt.

  2. cruella skriver:

    Ganska fräckt gjort, tycker häxan Surtant.

  3. Helena skriver:

    Eftersom ni var inblandade och tog hand om My så tycker jag också ni kunde fått veta det innan vännerna på FB. Ja det är andra tider, helt klart.

  4. frktjatlund skriver:

    Alla: Det kändes mest snopet. Både att My hämtades så abrupt och plötsligt var de gifta. Barnen kände sig också lite snuvade på konfekten. Men de hade satt upp sig på en återbudstid på Stadshuset, de vuxna alltså, därför blev det lite hastigt och lustigt. Men hon har lovat en riktig fest framåt sommaren.

Kommentera

