Konstigt, det blev snö i år också

I min kalender står det på dagens datum ”Årsmöte i användarföreningen”. Alltså föreningen som härbergerar programmerare, som kodar med samma verktyg som jag. Men det blir nog inte många som kommer. Trots att det vankas landgång. Jag borde ta mig dit eftersom jag är revisor. Men eftersom trafiken ser ut som den gör, skickade jag ett mejl till ordföranden.

Hej!
Jag misstänker att jag inte är ensam om saken, men jag kommer ha problem att ta mig från jobbet. Så jag lämnar ett sent återbud till kvällens årsmöte. Hoppas att det räcker med den skannade revisionsberättelsen.
/frk Tjatlund

Och när jag ändå var i farten skickade jag ytterligare ett. Till min chef.

Hej!
Går det bra att jag jobbar hemifrån imorgon, 6/12?
/frk Tjatlund

Och det var okej. Vilket gladde mig eftersom jag slipper en massa transporter i snömodden. Speciellt som det står ”Barnvakt” i morgondagens kalender. Och då gäller det att passa tiden för dagishämtning.

I kalendern för Makens arbetskamrater står det ”Julmiddag” ikväll. Om den nu blir av. Det ser lite mörkt ut för de festsugna. Själva transporten till festplatsen ska ske med abonnerad buss. Om den kan ta sig fram i snökaoset.

Snart blir jag tvungen att ta tjuren vid hornen och halka hemåt. Något jag inte ser fram emot.

Om frktjatlund

Ordet sallad kommer av det latinska salare, som betydet beströ med salt ...
Det här inlägget postades i Allmänt och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

