Vad sätter man för rubrik på det här?

Nu har jag vammat i flera dagar. Vård av make tar på krafterna. Tillsynen är så omfattande. Inte nog med att jag ska förse honom med det mest basala som mat och vatten. Han efterfrågar färska dvd-filmer. Eller som idag, när jag fick trava iväg till Pocket Shop eftersom alla tidigare olästa böcker hade ändrat status till lästa. Jag köpte sju böcker, som jag vill läsa och åtminstone tre av dem passar även Maken. Skulle jag tro.

På vägen till bokaffären slog jag en runda på Coop vid Medborgarplatsen. I hopp om att hitta stekpannor. Mina, som passar lilla och mellanstora plattan, har börjat tappa beläggningen. Men jag hittade ingen avdelning för hushållspryttlar. Det var samma stuk som i min lokala affär; rivjärn, äggskärare, durkslag, osthyvlar hängde lite här och var på pelare och gavlar. Och någon stekpanna såg jag inte röken av. Så nu blir det inga pannkakor till barnbarnen förrän jag har hittat fräschare pannor.

Efter lunchen la jag mig på soffan och avnjöt Södermalmsnytt. Det är inte klokt vilka fantastiska lägenheter som är till salu i lokalområdet. Det måste de vara eftersom priserna är så fantasifulla. För att inte tala om beskrivningen av försäljningsobjekten.

Lägenheterna är inte bara välplanerade. Det låter alldeles för beigt. Nej, de är optimalt planerade, trevlig disponerade, yteffektiva eller har en effektiv ytdisponering.

Hur ser det ut i själva våningen? Där möts man av en välkomnande hall, generösa sällskapsdelar, frikostiga sällskapsytor, stora gemensamhetsytor. Socialt kök, sociala ytor, goda sociala ytor och generösa fönsterpartier med utsikt från alla rum.

Fastigheten i sig är bekväm, stilren, attraktiv, påkostad, anno 1898 och har exklusiva materialval. Och utanför? Vänlig gård, lugn innegård, ett stenkast till allt, härligt läge.

Även om huvudelen av lokaltidningens innehåll består av fastighetsmäklarnas annonser, så finns det en halv sida med rubriken Bo & fynd. Hoppfulla, strävsamma tjejer söker bostad. Med goda referenser. Tjejerna, alltså. Samtliga rök- och djurfria. Nästan så man tror att de nyligen är avmaskade.

Nej, nu tror jag att det är dags att återvända till soffan. I sällskap med Lizzie Dorons Varför kom du inte före kriget? En av böckerna jag köpte i förmiddags. Den ska vara bra har jag läst.

Om frktjatlund

Ordet sallad kommer av det latinska salare, som betydet beströ med salt ...
Det här inlägget postades i Allmänt och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Vad sätter man för rubrik på det här?

  1. Rutan skriver:

    Jag var i kontakt med en person i fredags som skulle ta ledigt två veckor. Vård av sjuk katt.

  2. Telefonissan skriver:

    @rutan: Jag skulle skriva något men nu kom jag helt av mig… haha jag dööör. Men det ÄR krångligt med husdjur. Just därför vägrar jag dem att flytta in i vårt hem.

  3. frktjatlund skriver:

    Rutan: Jag vakkar. Det låter riktigt sjukt i mina öron.

    Telefonissan: Vi hade katter en gång i forntiden. Tills vi fick riktigt allergiska barn. Och då blev valet enkelt.

Kommentera

