Korrespondens

Jag fick ett mejl från företagsledningen.

Från: Näst Högsta Hönset
Ämne: Donglar/bredband
Enligt ett besparingsdirektiv från PacMan USA skall bredbandsersättningarna ses över så att Pacman inte betalar både bredband hemma och dongel för trådlös uppkoppling.

Enligt det underlag jag fått har ni alla, inklusive jag, det och vi måste nu välja. Antingen eller.

För min del var valet lätt. Svarade jag, raskt. Vi har bredband genom Makens arbetsgivare och det kostar oss 50 kr/månad. Som PacMan betalar.

Eftersom mitt bredband kostar mig mindre än ett 3G-abonnemag, så väljer jag dongeln. Det ger mig större fysisk frihet.

När jag hem idag låg det ett brev till Maken på hallmattan. Från hans arbetsgivare. Ämne: Förändringar i uppkopplingen till Internet. Slutsats: Företaget tänker inte betala för bredbandet längre. Eftersom arbetsrollen förändrats under årens lopp och internetuppkoppling inte längre är nödvändig för att klara jobbet.

Jaha, då blev valet mycket svårare. En 3G-uppkomling är inte särskilt rask och egentligen använder jag inte särskilt ofta. Kanske en gång i kvartalet. Högst.

Klockan 15:54:13 fick jag ännu ett mejl i inboxen. Innehåll: Månadens lönespec. Två sekunder senare landade ett mejl till. Ytterligare en lönespec. Jag hörde mig för med övriga på gruppen. Jodå, de hade också fått dubbelt.

– Dubbla löner! Jo, jag tackar. Äntligen har man förstått mitt rätta värde.
– Kan det vara bonusen? I så fall var det på tiden. Någon sådan har vi inte sett röken av på över tre år.

Så där kan man fantisera, men antagligen var det bara Malin på ekonomi, som råkat halka till på tangentbordet.

Om frktjatlund

Ordet sallad kommer av det latinska salare, som betydet beströ med salt ...
Det här inlägget postades i Allmänt och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

