Om jag var en tv-blogg

Då skulle jag skriva några väl valda ord om programmet Min sanning och Cecilia Bodström. Och de skulle inte vara positiva. Allt baserat på ett enda program. Som inte gav minsta mersmak.

Alltså, jag trodde att programtiteln Min sanning syftade på intervjuobjektets verklighetsuppfattning. Och att programlängden var ordentligt tilltagen för personen i fråga skulle få tala till punkt. Men det visade sig vara en missuppfattning. Totalt.

I tisdags kväll var det Jan Myrdal som gästade programmet. En människa som jag tycker är fascinerande och gärna lyssnar till när han lägger ut texten. Det gjorde inte Cecilia Bodström. Hon lyssnade inte utan avbröt ideligen. Störde tankegången och gjorde programmet mer till sin sanning än något annat. Och bevisade sig vara en usel programledare och intervjuare.

Och när jag ändå är i farten kan jag hålla en liten kurs för deltagarna i fyrans Halv åtta hos mig. I uttal av främmande ord. Hur man egentligen säger chévre, bruschetta och zucchini.

Men nu är jag inte en tv-blogg, så jag får nöja mig med Helge Skoogs tappra försök att lägga saker och ting tillrätta och jag behöver inte se mer av Cecilias sanningar. Och det känns bara bra.

Om frktjatlund

Ordet sallad kommer av det latinska salare, som betydet beströ med salt ...
Det här inlägget postades i Allmänt och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Om jag var en tv-blogg

  1. Ruta Ett skriver:

    Jag såg också programmet med Jan Myrdal och tycker precis som du. En 85-årig man med så knivskarpt intellekt hade varit intressant att lyssna på. Men nu blev jag tvungen att lyssna på hennes dumma kommentarer istället. Buuuuu!
    Det var en annan programledare förut, jag minns inte hennes namn, som var MYCKET bättre, men av någon anledning fick hon inte fortsätta.
    Det var synd!

  2. Irene skriver:

    Hon begärde visst för mycket i lön, insåg väl sitt eget värde.
    Irene

  3. Rutan skriver:

    Jag tycker du ska göra en kombiblogg. Sprida ut de 13 recepten över hela året varvat med sytips. Jag kan föreslå ett inlägg om den där rullen (min är minst 30 år gammal) med encentimeters mellanlägg man använder vid fållning, stryker fast. Jag kan bidraga med hatkommentarer till halvåttarecensionerna.

  4. frktjatlund skriver:

    Ruta ett: Jag håller med: Buuu! på henne.

    Irene: Det kunde man väl ge sig på. Fast jag tror inte Bodströmskan är så billig heller.

    Rutan: Jag har redan avverkat ett av recepten. Återstår jambalaya, barbecuesås, sauce verte, café de paris och lite annat smått och gott, som jag inte gjort på 100 år. https://frktjatlund.wordpress.com/2008/09/07/matnostalgi/

Kommentera

