När kan jag gå hem?

Egentligen kräver min kropp inte så mycket arbete. Speciellt inte efter två veckors semester. Som redan känns långt borta i tiden. Speciellt som det är mer än 20° kallare än för två dagar sedan och folk går runt i vinterkläder. Plus att tidningarna är fulla av annonser för julbord och julkonserter.

Höstdagjämningen har inföll i fredags och jag är redan less på vinterhalvåret. Så jag tar minustiden och ger mig hemåt innan mörkret faller.

Om frktjatlund

Ordet sallad kommer av det latinska salare, som betydet beströ med salt ...
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till När kan jag gå hem?

  1. benved skriver:

    hej svejs, har ni lång lunch?

  2. Cici skriver:

    Nu har jag läst igen det på din blogg (och andras med för den delen) som jag inte hunnit med på senaste tiden. Det verkar som om ni har haft en trevlig och avkopplande semester på Kreta och jag blev lite full i skratt när jag läste om rakiserveringen, för en av sönerna med familj var till Kreta i slutet av sommaren och berättade just om den vedervärdiga drycken. Dessutom fick vi en egen flaska av honom så att vi själva kunde få njuta (nåja) av smaken. Jag behövde inte mycket för att känna att det inte var något för mig.

    Vad vädret anbelangar så kan jag berätta att det låg snö på tak och växter här hos oss i morse. Dags att ta fram vantar och mössa.

  3. frktjatlund skriver:

    benved: Regeln är 45 min och den brukar jag hålla mig till. Det räcker eftersom jag i regel har medhavd lunch.

    cici: Hujedamej, snö redan nu! Då kanske du behöver raki, trots allt.

  4. benved skriver:

    jag kan verkligen inte läsa, trodde att det står att du började jobba 06,58, det var där för jag frågade om lunchen!

Kommentera

