Ännu en dag på jobbet

Det är tur att jag snart har semester. Annars hade jag skrikit högt och länge. Halvannan dags arbete åt skogen kan ge den effekten. Det kom en beställning från produktionen och eftersom jag vill ha nöjda kunder grep jag mig an uppgiften. Utredde och installerade. Bad om hjälp, när det behövdes och till slut fungerade saker som de skulle. Trodde jag.

Men se det gjorde det inte alls. Inte på den maskinen för den saknade en väsentlig detalj i sammanhanget. En streckkodsläsare, som någon käck tekniker skruvat bort och flyttat någon annanstans. Och det gjorde att alla mina ansträngningar var förgäves.

Nästa gång jag får en beställning kommer jag att jobba baklänges. Och upptäcka att det här går inte, på ett tidigare stadium.

Semesterplanerna kom plötsligt. Dels för att det känns som en evighet sedan förra tillfället och dels för att jag har en massa innestående semesterdagar: 17 kvar av årets och 16 sparade, varav 5 kommer att falla ut i pengar om jag inte tar ut dem. Plus att jag har 80 timmar på kompbanken. Det betyder över två månader totalt.

Så två veckor är bara en bråkdel av tillgänglig ledighet, men alltid något. På lördag sticker vi till Kreta med en boktrave i bagaget. Tar en taxi till sydvästra hörnet och förflyttar oss med båt eller apostlahästar utmed sydkusten. I väglöst land. Kommer hem 14 dagar senare, utvilade. Och i bättre form för att hantera motgångar.

Om frktjatlund

Ordet sallad kommer av det latinska salare, som betydet beströ med salt ...
Det här inlägget postades i Allmänt och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Ännu en dag på jobbet

  1. cruella skriver:

    Så underbart! Helt rätt tid.

  2. Evis skriver:

    Låter fantastiskt – du kan inte packa med mig istället för maken? I och för sig fungerar ju apostlahästarna synnerligen dåligt just nu.

  3. frktjatlund skriver:

    cruella: Justamente! Idag mötte jag första gångtrafikanten med vantar.

    Evis: Jag tänkte bara ta med mig en 25 liters ryggsäck. Jag har sett på fejan att du inte är i bästa form. Och du har mitt deltagande.

  4. benved skriver:

    låter toppen.

  5. frktjatlund skriver:

    Jaj, jamensan!

Kommentera

