Omvägar

Igår gick jag tidigare från kontoret. Maken ville ha smakråd hos optikern. När jag skulle ta mig upp på Skanstullsbron stod det en man på uppfarten. Med bar underkropp. Bajsandes. Så jag bestämde mig raskt för att ta en annan väg. Lilla bron vid Hammarbyslussen. Och där var det självklart broöppning.

Den halvnakne mannen på Skanstullsbron påminde mig om en mina första utlandsresor. Maken och jag var 18 år och svärmade i Paris. Vi satte oss på en parksoffa vid Seine och tittade ut över vattnet. Under en bro tvärsöver floden boade en hemlös man tillsammans med sin hund.

Där ser man. Det bor verkligen folk under broarna i Paris, sa vi till varandra. Och stirrade häpet på mannen när han flyttade sig några meter för att utföra sina behov. Och då menar jag tvåan. Efteråt visslade han på hunden, som lydigt kom och snyggade upp sin husse i baken.

Efter den synen har jag svårt med folk som pussar sina jyckar.

Om frktjatlund

Ordet sallad kommer av det latinska salare, som betydet beströ med salt ...
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Omvägar

  1. Rutan skriver:

    Jag har aldrig förstått charmen med att pussa djur på munnen. Speciellt hundar ser man ju tydligt var de är med sin tunga, men ändå är det ett slaskande mellan djuret och ägaren.

  2. Evis skriver:

    Euuw – både för Paris och Stockholm.

  3. cruella skriver:

    Men för h-e.

  4. frktjatlund skriver:

    Rutan: Inte jag heller. Alla vet ju att hundar gillar äckliga saker.

    Evis: Eller för gubbar. Paris och Stockholm slickar man inte i baken.

    cruella: @%&#£ och alla andra köttiga eder.

  5. Ullah skriver:

    Vad äckligt!!!

  6. FruH skriver:

    Igår skrek jag åt en gubbe som var på väg att pissa nere i T-banan på Mariatorgets station. ”Dra in den där” Brukar inte skrika åt folk, men det tyckte jag bara var för äckligt.

  7. frktjatlund skriver:

    Jag är stolt! Ge gubbslemmet de åthutningar de behöver.

Kommentera

