Ett sms betyder så mycket – krångel

Pip, pip! sa mobilen när det landade ett meddelande från Posten.

Brevet från BöckernasKlubb kunde inte
delas ut. Finns nu att hämta hos ICA Nära
Hornstull, Bergsunds Strand 42.
Mvh Posten

Det var väl det jag visste. Att jag skulle missa att avbeställa boken. Jag borde inte gå med i klubbar där man är tvungen att hojta till när man inte vill ha något. Inte nog med en oönskad leverans. Paketet har hamnat på fel ställe. Vanligtvis hamnar försändelser på Konsum, tvärs över gatan. Nu har man skickat den till ett utlämningsställe halvannan kilometer bort. Åt ett håll som jag sällan har anledning att söka mig till.

Så jag ringer Postens kundtjänst, hänger i luren i nästan en kvart innan man avverkat 12 samtal före mig. Kan man hjälpa mig? Bara om jag har den fullständiga identiteten på paketet. Och den står inte i sms:et. Hur får man rätt på den? Det kan avsändaren ge besked om.

Kruxet är bara att avsändarens Kundtjänst stänger redan kl 15. Och jag har ingen större lust att hänga ytterligare en kvart i telefonen för att tala om för Posten vilken av alla försändelser, som ska flyttas från Hornstull till Zinkensdamm. Men blir väl så illa tvungen.

Om jag hinner komma fram till kundtjänst på BöckernasKlubb. På fredagar har de bara öppet 9-11.

Om frktjatlund

Ordet sallad kommer av det latinska salare, som betydet beströ med salt ...
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Ett sms betyder så mycket – krångel

  1. Ullah skriver:

    Kan du inte bara låta den ligga? Då kanske den skickas tillbaka så småningom, så du slipper omaket och utgiften?

  2. frktjatlund skriver:

    Nu har jag pratat med bokklubben. Fick just rådet att låta boken ligga kvar för att gå i retur. Och så får det bli.

  3. Ullah skriver:

    Toppen!

Kommentera

