Inte att leka med

Jag tror att jag skulle bli en förskräcklig patient om jag drabbades av en allvarlig sjukdom. Tendenserna är tydliga. Bara en liten, ynklig förkylning gör mig vedervärdig. Som nu. Snuvig med minst 37° feber och jag är hur otrevlig som helst. Gnäller och skapar bråk. Retar mig på allt och alla. Inte konstigt att folk flyr fältet.

Tur att en förkylning går över på ett par dagar.

Om frktjatlund

Ordet sallad kommer av det latinska salare, som betydet beströ med salt ...
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Inte att leka med

  1. Ettan skriver:

    M säger att det där är bara som vilken karl som helst som är förkyld. Jag vet inte vad hon pratar om sån kan ju inte jag vara.

  2. frktjatlund skriver:

    Helt klart en fördom, som tål att upprepas. Ungefär som att män saknar simultanförmåga.

Kommentera

