En flyktig tanke apropå ingenting

Mitt tv-tittande styrs oftast utifrån. Nämligen av Maken. Och han har bara två lägen: på eller av. I år har Allsången varit väldigt på. Så till den milda grad att vi såg den via datorn och svtplay.se när vi var i Skottland. Men nu är Allsången all för den här säsongen.

När jag såg Jerry Williams i aktion på Sollidenscenen, slog det mig: gubbar är till förvillelse lika till utseendet. Om man radade upp Bob Hoskins, Börje Ahlstedt, Brasse Brännström och Jerry Williams så skulle jag ha svårt att tala om vem som är vem.

Om frktjatlund

Ordet sallad kommer av det latinska salare, som betydet beströ med salt ...
Det här inlägget postades i Allmänt och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till En flyktig tanke apropå ingenting

  1. Evis skriver:

    Intressant iakttagelse.

  2. FruH skriver:

    Jag gillar den åldern när gubbar ser ut som tanter 🙂

  3. frktjatlund skriver:

    Evis: Ja, visst är det skrämmande.

    FruH: Jag har ett inlägg på det temat.

Kommentera

