Lite näthat

När man handlar lunchsallad på Ica Globen får man en förpackning med dressing på köpet. Men jag brukar tacka nej till den, eftersom jag tycker att Felix Caesardressing är godare. Och det innebär att jag med jämna mellanrum köper en flaska med just nämnda dressing.

Igår var ett sådant tillfälle. Salladen och dressingflaskan kostade 70 kr och jag räckte fram en rikskupong på 80 kr till kassörskan.

– Nä, nä. Inte kan du betala dressingen med rikskuponger. Den får du allt betala på annat sätt.
– Konstigt, sa jag. Det har aldrig varit några problem tidigare.
– Rikskuponger kan man använda till färdiglagat. Inte annars.
– Jaså, men vad kan man tillaga på salladsdressing? Och varför får man en gratis till salladen, om man vill?

Men det spelade ingen roll hur jag än argumenterade. Hon vägrade att ta kupongen. Det var bara att ta en 50 kronorskupong och slanta upp en tjuga istället.

Nästa gång väljer jag en annan kassa, där det inte sitter en liten, tjurig, medelålders kvinna med ljust, krusigt hår. Och till alla andra kunder: Se upp med den människan. Hon verkar inte veta vad service är och har ett alldeles eget regelverk, som hon envist håller sig strikt till.

Om frktjatlund

Ordet sallad kommer av det latinska salare, som betydet beströ med salt ...
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Lite näthat

  1. Ullah skriver:

    Jag skall se upp för henne…

  2. frktjatlund skriver:

    Gör det. Flera av mina arbetskamrater har liknande erfarenheter av damen ifråga och undviker hennes kassa.

Kommentera

