Sömntutor

Jag försov mig i morse. Väckarklockan, det vill säga mobilen, låg kvar i ytterfacket på ryggsäcken, som stod i köket. Alldeles för inbäddad och långt borta för att jag skulle höra den ringa 5:45.

Och lika skönt var det. En dryg timmes extra sömn alldeles oväntat. Eftersom vädret var så vackert bestämde jag mig för att promenera, trots att jag var sen. Dessutom blev jag kvar en timme extra igår på jobbet. Tanken var att Maken skulle ha hämtat mig med bil direkt när han slutat sitt arbete. När klockan närmade sig 5, ringde jag. Och väckte honom. Han skulle bara sträcka ut sig  i sängen fem minuter. Som blev 55 minuter istället.

Så är det. Maken sover mer än jag. En timme längre varje morgon och lite då och då en timme extra på eftermiddagen. Då jag i regel tar mig från jobbet. Själv har han ingen restid alls utan är på jobbet så fort han kliver ut genom dörren.

Det här fångade jag på min restid till jobbet. Stans elskåp får det att klia i fingrarna på somliga. Och jag undrar vad som fick polisen att svärma vid Ringvägen 38 igår. För att jag kan inte erinra mig att texten funnits där tidigare.

Kan det ha varit en aktion av Södermalmspolisens anti-graffitti-grupp?

Om frktjatlund

Ordet sallad kommer av det latinska salare, som betydet beströ med salt ...
Det här inlägget postades i Allmänt och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

