Världsarv

Jag är en sann optimist. Alldeles för ofta, kan jag påstå, utan minsta tvekan. I fredags tog jag med mig mina inneskor från jobbet i tron att jag skulle komma ihåg att ta med dem tillbaka idag. Trots att jag väldigt sällan tar med mig saker när jag borde.

Hela förra veckan, till exempel, glömde jag att ta med mig matpytsarna hem. Det slutade med att jag på torsdagen fick ta med mig maten i en reservbunke och på fredagen tog jag inte med mig någon mat alls. Utan inhandlade en lunchsallad på Ica.

På fredagen fick jag äntligen med mig de tomma plastpytsarna. Så idag är det lugnt på matfronten. Däremot blev jag tvungen att konsultera Skokyrkogården för att ha något på fötterna.

I min jobbgarderob trängs mer eller mindre uttjänta skodon, som kan komma till nytta när det kniper. Och det gjorde det idag.

Om frktjatlund

Ordet sallad kommer av det latinska salare, som betydet beströ med salt ...
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

Kommentera

