Är vi framme snart?

Det tog ett tag innan vi passerat Södertalje. Vi behövde komplettera utrustningen, bland annat med luftmadrasser till barnen. Vi köpte tre på Jula. Två funkade, en gick inte att blåsa upp. Ingen större skada visade det sig. Fyra madrasser var precis vad som rymdes i tältet. Så vi har slumrat lite kors och tvärs. På tältplatsen i Markaryd. En ganska folktom ort numera. Övergivna hus och igenbommade affarer. Så sorgligt att se.

Om frktjatlund

Ordet sallad kommer av det latinska salare, som betydet beströ med salt ...
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Är vi framme snart?

  1. cruella skriver:

    Det är bara kristdemokraterna kvar.

  2. Rutan skriver:

    Jag vinkar lite på håll från Värnamo och önskar en lycklig resa!

  3. Kristina Cadji skriver:

    Hej å hå på dig! Fick sån Frktjatlund längtan så jag skyndade mig hit. Undrar om du finns på Facebook i så fall vore det skoj att veta=) Du får ju min mail här, så skriv gärna och berätta om du är på fejan. Ja det är verkligen trist med alla dessa igenbommade affärer och öde hus, landsbygden är döende, så sorgligt!

  4. frktjatlund skriver:

    cruella: Jag konverserade kassörskan på Konsum och hon menade på att det alltid varit ca 10.000 invånare i kommunen, men att folk bodde och betedde sig annorlunda nu mot under 1980-talet när vi hade anledning till att tillbringa några semesterveckor där varje sommar. Förutom SD-folket finns de en del av utländsk härkomst. Som t ex han som skötte receptionen på campingen.

    rutan: Jag och mina medresenärer vinkade tillbaka på hemvägen.

    solskuggan: Jag mejlar.

  5. cruella skriver:

    SD också? Det enda jag vet om Markaryd är att där svänger vi mot Hässleholm och inbillar oss att vi nästan är framme på Österlen (det är vi inte) och att KD har typ 44 procent av rösterna.

  6. frktjatlund skriver:

    cruella: Kalla det freudiansk felskrivning; jag menade självklart KD, inte SD. 44% är snudd på otroligt. Dags att kolla det kommunala vattnet?

Kommentera

