Jag blir så trött …

Utanför entrén på jobbet står det ett antal blompottor. Och det gillar jag. Det känns lite lättare att ta itu med arbetsdagen när man får lite blomsterprakt på näthinnan på vägen in.

Tidigare stod det ett litet träd i varje kruka mitt i bland färgglada penséer. Men träden verkade locka till sig vandaler. För var och varannan dag lågkrukorna ikullvälta och jag antar att det var därför man ersatte träden med annan, betydligt lägre växtlighet.

Men vad hjälper det? Då river man ur blommorna istället.  Vad det nu ska vara bra för.

Om frktjatlund

Ordet sallad kommer av det latinska salare, som betydet beströ med salt ...
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Jag blir så trött …

  1. cruella skriver:

    Folk är svin.

  2. Ann Little skriver:

    Kanske det är dags att montera upp en bevakningskamera? Används flitigt här i England med mycket bra resultat för det mesta.

    Lillan i Cornwall

  3. frktjatlund skriver:

    cruella: Ja, det verkar vara grisiga människor som rör sig i Globenområdet kvällstid. Ändå var det inte matchkväll, vad jag vet.

    Lillian: Välkommen hit! Blompottorna står alldeles utanför den stora ingången till fastigheten och det finns skyltar om att området kamerabevakas. Men det verkar inte bekymra vandalerna.

  4. Cici skriver:

    Kanske kaktusar vore något?

  5. frktjatlund skriver:

    Giftiga. Så att vandalerna fick ett omedelbart straff.

Kommentera

