Är det konstig att man längtar bort?

Till sol och värme. Och Frankrike. Speciellt som förkylningen håller på att erövra kroppen. Jag som känt mig oövervinnlig en lång tid. Halvannat år, typ.

Måste vara Nemesis.

 

Om frktjatlund

Ordet sallad kommer av det latinska salare, som betydet beströ med salt ...
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Är det konstig att man längtar bort?

  1. Cici skriver:

    Nu blev jag tvungen att slå upp Nemesis eftersom det är en dam som sällan nämns i detta hushåll. Tänk så allmänbildande det är att blogga! Någon gång har jag förstås fått lära mig lite om henne, men kunskaper som inte används har en viss förmåga att nästan försvinna.

    Vad gäller vädret tycker jag nästan mera synd om er söderut som hunnit fått smak på det där med sommar. Vi i norr har ju precis lämnat vinterstadiet och inte hunnit bli så bortskämda med värme.

    Om det finns några nackdelar med att ha barnbarn så är väl en av dom att dom gärna delar med sig av sina förkylningsbacillusker. Peppar, peppar, har mina barnbarn varit sparsamma med den typen av givmildhet, vilket betyder särskilt mycket för maken som lider av lungfibros och inte bör bli förkyld över huvud taget. Hoppas att det är falskt alarm för din del!

  2. frktjatlund skriver:

    Min mamma älskade Taube och sjöng långa ballader, som Jag mötte ett skepp i den svalkande monsun. Där börjar en vers: Det var självaste Nemesis från djunglarna, min vän!

    Våra barnbarn brukar inte heller dela med sig så ofta. Men det händer och då blir jag lite kinkig eftersom jag är ovan. Och nu blev jag tvungen att googla. På lungfibros.

Kommentera

