Väderhäftig

Av artighetsskäl, tror jag, pratade en överordnad väder med mig. Våra vägar korsades i en korridor under gårdagseftermiddagen och han frågade om jag plockat fram regnkläderna.

– Hur så?
– Det ska ju regna imorgon.
– Jaså, jag oroar mig inte för framtida regn. Jag tar vädret som det kommer.

Men i morse var jag inte lika morsk när det vräkte ner. Jag velade fram och tillbaka: Ska jag gå eller ska jag ta tunnelbanan? Då sa jag åt mig själv på skarpen: Go for it, baby! Tog på mig regncapen och travade min dryga 4 km till jobbet.

Visst blev jag våt. Men vad gör det – trovärdigheten är viktigare. Jag tar bevisligen verkligen vädret som det kommer. Skvallra inte, för jag åker nog kommunalt hem om regnet fortsätter.

Om frktjatlund

Ordet sallad kommer av det latinska salare, som betydet beströ med salt ...
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

Kommentera

