Klämdag

Idag skulle jag vara ledig var det tänkt. Men det är inte alltid tanken som räknas. Speciellt inte när man kopplar upp sig mot jobbet för att läsa mejlen och hittar vädjanden om ett par akuta ändringar. Från folk, som tänker efter först efteråt. Så idag har jag använt förmånen att jobba hemifrån under förmiddagen. Men vid lunch kopplade jag bort mig och gav mig ut i hembygden.

Och ute bland gator, hus och träd kan jag konstatera att sommaren kommer med stormsteg. Magnoliorna och körsbärsträden har blommat över. Men nu tar de ståtliga kastanjerna vid. Med sina rosa och vita blommor. Träden framför Mariaskolans ingång imponerar verkligen.

Rivningen i kvarteret Grimman framskrider. Snart är alla hus inne på gården borta och Maria Plaza är helt urblåst. Endera dagen är det dags för rivningsföretaget att ta itu med demolera den öststatsaktiga huslängan. Anslaget vid arbetsplatsen anger inte närmare tidpunkt, men ger följande utfästelse.

”Vi kommer att göra vårt yttersta för att förhindra damspridning och oväsen.”

Jag hoppas att de håller vad de lovar. För Tvåans skull, som bor på andra sidan gatan. Man vill ju inte att det ska spridas en massa damer hur som helst i hemkvarteren.

Om frktjatlund

Ordet sallad kommer av det latinska salare, som betydet beströ med salt ...
Det här inlägget postades i Allmänt och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Klämdag

  1. Cici skriver:

    Det där ser allvarligt ut och när man ser att det kan spridas damer i grannskapet kan man bli riktigt orolig. Det finns väl nog av den sorten i storstan redan.

  2. Rutan skriver:

    Om jag vore dam där skulle jag föra ett fasligt oväsen om jag blev spridd.

  3. frktjatlund skriver:

    Cici: Det finns damer och det finns damer. På Söder är de flesta inte särskilt galanta vad jag vet. Och finns de vill man inte ha dem på sin egen. Gata tror jag. Mest för klientelet.

    Rutan: Absolut! Demoleringsföretaget får det att låta som dyngspridning. Typ. Damer är delikatare än så.

Kommentera

