Ingen riktig jaktlycka

Först tänkte jag kosta på mig en symaskinshuv i vaxduk från 10-gruppen. Tills jag såg prislappen i nätbutiken: 489 kr per meter. Då slog jag en lov in på Börjes färg, affären som profilerat sig som butiken med Horngatans tristaste skyltfönster, men inte heller där var vaxduk gratis: 298 kr och inte ett enda mönster som intresserade mig.

Jag gick hem och kollad innehållet i linneskåpet. Där hittade jag en ribbad löpare i passande grön färg, som jag slaktade. Det fåre duga så länge.

Porslinsfrågan är ännu inte löst. Och då menar jag problemet med att våra stora tallrikarna inte ryms i diskmaskinen. Jag har hittat en serie som skulle passa mig, plånboken och diskmaskinen men företaget som har porslinet säljer inte till vem som helt. Bara till företag. Och något sådant har vi inte längre.

Vi får väl inventera släkt och vänner.

Och inte har luckan kommit på på diskmaskinen heller. Hur länge har vi haft maskinen? Säkert mer än två månader. Det måste vara rekord. Och igår pajade den löjligt tunna plastlisten som jag använde för att öppna maskinen. Så nu får jag bända upp luckan med en träslev. Snacka om i-landsproblem.

Om frktjatlund

Ordet sallad kommer av det latinska salare, som betydet beströ med salt ...
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Ingen riktig jaktlycka

  1. FruH skriver:

    Skönt m I-landsproblem. Mätta, kläder o tak över huvudet och ändå hittar man nåt som stör.

  2. cruella skriver:

    Vi var ju också utan lucka ett tag och insåg att den där lilla plastlisten inte var avsedd att dra i flera gånger om dagen. Trist!

  3. frktjatlund skriver:

    FruH: Jag har inga problem med att hitta saker att irritera mig på. Det faller sig helt naturligt.

    cruella: Luckan har inte kommit på plats ännu. Varken hot eller böner verkar fungera.

Kommentera

