Urcellen

Då var jag tvungen att leta upp den här gamla godingen, som jag minns från det glada 80-talet. Som hängde på en översättningsbyrå till allmän varnagel.

Om frktjatlund

Ordet sallad kommer av det latinska salare, som betydet beströ med salt ...
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Urcellen

  1. cruella skriver:

    Jag ska be att få bläckfisen.

  2. malou1950 skriver:

    Försöker – igen – att kommentera hos dig. För det mesta går det inte bra alls 😦
    Jag hade skrivit en massa om Skottland (som jg tycker så mycket om) men det gick inte alls. Hoppas att ni får en fin semester, utan mina tips och ideer!

  3. malou1950 skriver:

    Men idag gick det ju bra, ju?

  4. Telefonissan skriver:

    Då kör jag urmulletter. Jag dööör! Är detta spanska Fawlty Towers?

  5. Telefonissan skriver:

    PS: Kotten i hans sås fanns på kinakrog på 80-talet (i Sverige i Göteborg i verkligeheten som Kurtan skulle sagt). Vi åt där rätt ofta och det var alltid lika svårt att samla sig för att beställa. De kanske använde samma lexikon!

  6. frktjatlund skriver:

    cruella: Låter lite som spansk version av surströmming.
    malou: Vad tråkigt att kommenteradet inte fungerar. Jag brukar ha lite problem med blogspotbloggar, men aldrig med WP.
    Tfn: Annars kan jag rekommendera Rostad grillad. Om urmulletterna är slut. Kineser kanske också tycker att ananas är kottar. Vad vet jag?

Kommentera

