Snart lunchdags

För ynka 79:- kr kan man hugga in på lunchbuffé i Slakthusområdet. Och det finns mycket att välja på. Ett litet axplock från veckans matsedel:

Korvstrångonoff
Fläsk noset med stekt potatis & hem lagad benånessås
Lamm färsk biff
Kyckling korv med pommes
Nasegören med stekt ägg
Smör stekt strömming & potatis mos
Black & white endriko & fläsk med benånessås
Biff falalingström
Dagens wok räter:biff, fläsk & kyckling

Nästan så att jag tycker att det är synd att jag har matlåda med mig. När det verkar så spännande att äta ute.

Om frktjatlund

Ordet sallad kommer av det latinska salare, som betydet beströ med salt ...
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Snart lunchdags

  1. Ullah skriver:

    Hihi, slår ”flåskott” mm på en kines här i stan en gång i tiden. Det är nästan så man vill gå dit!

  2. Rutan skriver:

    Jag skulle inte klara det utan gå dit och erbjuda stavningshjälp.

  3. Telefonissan skriver:

    På gamla Sun Wall kunde man få grillad kotte i hans sås till efterrätt. Kan ni lura ut den?

  4. frktjatlund skriver:

    Ullah: Det här är också en kines. Som försöker fixa svensk husman.

    Rutan: Nej, det riktigt rycker i en. Menyn riktigt skriker: kan nån vänlig själ styra upp det hela.

    Tfn: Jag kommer ihåg den menyn. Den satt uppe på anslagstavlan på en översättningsbyrå, som jag jobbade på. Som jag minns det stod det: Kotte i hans saft. Och skulle betyda Ananas i egen juice.

Kommentera

