Korrespondens

Tvåan är orolig för mig. Hon ser framför sig hur jag kommer att blomma ut som rätthaverist när jag blir pensionär. Bara för att jag gärna delar med mig av mina synpunkter. Både när det gäller stort och smått.

Till de små tingen räknar jag min propå till Vileda angående Wettexdukar. Så här löd mitt mejl:

Hej!
Jag har i alla tider använt wettexdukar i kök och badrum. Men stört mig på att man inte kan köpa förpackningar med dukar i en och samma färg.

Själv vill jag ha limegrönt i köket och blått i badrummet, så era fyrpack innehåller två för mig icke önskvärda färger.

Kan man få fyrpack där alla diskdukar är i samma färg?

/Victoria Sannberg

Viledas kundtjänst svar var av typen God dag yxskaft. Skulle jag vilja påstå.

Hej!
Tyvärr så har vi ingen förpackning med bara en färg i.

Mvh Linda Nilsson

Vilket påminner mig om förra gången jag kontaktade kundtjänsten på Wettex. Det var nog 30 år sedan. Jag hade varit i Spanien och sett spanska Viledamoppar för första gången och tänkte att det där vore något för svenska Wettex. Men där var man så självgoda och nöjda med sina svampdukar och hade inte en tanke på att vidareutveckla produkten. I alla fall inte damen på kundtjänst.

Pilutta er! tänkte jag när Vileda köpte upp Wettex några år senare.

Nu funderar jag på att kontakta Gatukontoret angående trafikljuset vid uppfarten till Södersjukhuset. Det slår bara om grönt ljus för cyklister med automatik. Gående får vackert trycka på knappen. Och det tycker jag är orättvist.

Om frktjatlund

Ordet sallad kommer av det latinska salare, som betydet beströ med salt ...
Det här inlägget postades i Allmänt och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Korrespondens

  1. Maj Korner skriver:

    Jag kan också få ryck och mejla om saker jag tycker är fel. Eller bra. Som ICAs hemsida där de stoltserar med att man kan få inköpslistan man gjort på sidan, som sms. Jo pyttsan. Det man får är en länk till hemsidan! Och det funkar ju bara om man har en smartphone.

  2. frktjatlund skriver:

    Heja, heja! Vi kanske ska bilda en gnällförening. Jag gjorde just slag i saken och gnällde över trafikljusen på Ringvägen, via kommunens hemsida.

  3. Ullah skriver:

    Min mamma som jag tror är lite äldre än er har kommit igång ordentligt. Hon skickar till exempel regelbundet arga mejl till Västtrafik och påtalar olika brister i spårvagns- och busstrafiken.

Kommentera

