Sliten

De två senaste dagarna har det varit fullständigt omöjligt på jobbet. Det ena problemet har avlöst det andra. Igår satt Åke och jag i över fyra timmar och redde ut ett problem. Stort som ett höghus. Men till slut fick vi till det. Hoppas vi.

Idag har det varit den ena brandkårsutryckningen efter den andra. Inte en lugn stund. Och precis när jag skulle gå dök det upp två nya problem. Som jag åtgärdade och sen kunde jag äntligen ge mig av hemåt. Med ytterligare en timme till på kompsaldot och en dundrande huvudvärk på köpet.

Men den här skylten, som jag passerade på hemvägen, gjorde mig lite gladare. Vår fin. När såg man senast en så hejdundrande särskrivning? I konsekvensens namn borde man erbjuda ansikts be handling och bryn färgning. Tycker jag. Och varför samskrivning på extra kostnad?

Nu funderar på om det är värt att lägga 700 spänn på mitt nylle. Mina bryn skulle behöva lite färg. Så gråa som de har blivit.

Om frktjatlund

Ordet sallad kommer av det latinska salare, som betydet beströ med salt ...
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Sliten

  1. Fia skriver:

    Det är nog skönt att unna sig hud vård ibland! Kan vara bra för själv känslan.

Kommentera

