Lysande

Min nya diskmaskin saknar fortfarande frontlucka, som ni kan se. Men den har en liten finess som den gamla saknade. En liten röd lampa i luckan som projicerar sitt ljus på golvet när maskinen är igång.

Det är bra. Men inte tillräckligt bra. Jag efterlyser en förbättring. På en integrerad maskin sitter alla knappar och annat i överkanten av luckan och när maskinen är igång ska luckan vara stängd och överkanten ligger dold under bänkskivan. Det gör att man inte kan se det som displayen visar. Nämligen återstående disktid.

Det skulle jag vilja veta utan att behöva öppna luckan. Därför vore finessen med den röda lampan så mycket bättre om den projicerade återstående disktid istället för att bara lysa med ett statiskt sken.

Kan man beställa den förbättringen?

Om frktjatlund

Ordet sallad kommer av det latinska salare, som betydet beströ med salt ...
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Lysande

  1. cruella skriver:

    Precis, återstående disktid vill jag ofta veta liksom om den tystgående maskinen bara går tyst eller, hemska tanke, har lagt av mitt i. Det blir ett ryckade i luckan minst en gång per disk. Jag vill också se en projicering!

  2. Ullah skriver:

    Jag har faktiskt aldrig brytt mig om när maskinen är färdig. Den får ta den tid den behöver, inom rimlighetens gränser naturligtvis.

  3. frktjatlund skriver:

    Cruella: Man borde nog kontakta tillverkaren. Annars blir det nog ingen ändring.

    Ullah: På min förra maskin fanns det ingen display med återstående tid. Men det hände att jag öppnade luckan ändå. Bara för att kolla om diskmedelsluckan hade öppnat sig eller inte. Det gav en viss indikation på hur långt programmet kommit.

Kommentera

