Idag är jag glad

Maken blev inspirerad, så till den milda grad att nya diskmaskinen redan står på plats och går att använda. Det som återstår är att skruva dit träluckan och sockeln. Och det kan ta tid innan inspirationen för det dyker upp. Men det spelar mindre roll, huvudsaken att maskinen funkar.

Ett annat glädjeämne är vårdagjämningen. Om en vecka tar dagsljuset överhanden. Det känns bra även om det bara några dagar senare är dags för den förhatliga sommartiden. Som gör att jag har jet lag minst en vecka.

Och i inboxen till min hotmail hittade jag nedanstående spännande meddelande:

Attention,
You are a winner in the ongoing UK-National Lottery Promo, you have been approved to paid the total sum of One million pounds to you in your location. For more information kindly contact your claims director Barrister Mark William with his information below:

Fill Your Claims
Information Serial No: XZPY/22595478233:
Full Name:
Contact Address:
Tel/Age:
Country:
NOTE:
Do not reply to this e-mail, you are to contact your claims agent Barrister Mark William with his information giving to you and keep your winnings Serial No: XZPY/22595478233 confidential do not give anybody your winning detail OR tell anyone to avoid lost of winnings claims.

Regards,
Ann-Christine Larsson.

Då har vi grundplåten till nya sofforna, som i en liten ask. Om ingen skvallrar för Ann-Christine att jag publicerat konfidentiellt material.

Om frktjatlund

Ordet sallad kommer av det latinska salare, som betydet beströ med salt ...
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Idag är jag glad

  1. cruella skriver:

    Kusligt likt scenariot hemma hos mig härom månaden. Hoppas på bättre lucklycka hos dig.

  2. Evis skriver:

    Ja men då så – då blir det tidig pension och lyxliv i Karibien i framtiden?

  3. frktjatlund skriver:

    cruella: Jag är inte optimist. När vi lackerade om köksluckorna dröjde det hur länge som helst innan luckan kom på plats igen. Lucklycka var ett finfint ord.

    Evis: Japp, i en bungalow vid havet. Om jag bara får tag i agenten Mark. Det framkommer inte riktigt hur man ska bära sig åt.

  4. Ullah skriver:

    What’s the hurry? Tomorrow is another day!

  5. frktjatlund skriver:

    Ja, diskmaskinen lär inte springa bort i första taget.

Kommentera

