Avsnitt 3: Kontakta Kundtjänst

Jag vaknade redan 3:13 i morse och låg och vred mig som en mask tills tidningen kom. Antagligen var det den förpepprade felaktiga beställningen av en alldeles för hög diskmaskin, som låg och gnagde i bakhuvudet. Och inte hjälpte det med att försöka lösa Mellanösternkrisen, som annars brukar vara ett bättre sömnpiller än att räkna får.

Några minuter över nio ringde jag kundtjänsten och förklarade mitt bekymmer. ”Inga problem” sa killen som svarade. ”I och med att varan inte skickats, så kan jag makulera beställningen”. Men när jag gick in på mitt konto stod det fortfarande Under behandling i statusfältet. Och klockan 11 var statusen ändrad till Skickad.

Då blev jag riktigt nervös och ringde upp kundtjänsten igen. Tjejen i luren lovade och svor på att min beställning var avbokad, vad det än stod på mitt konto på nätet.

Puh! Jag litar på att hon har rätt och nu har jag beställt samma maskin, fast lägre, av en annan leverantör. El-Giganten hade bara den höga modellen. Och jag la ordern i Makens namn bara för att förvilla omgivningen.

Om frktjatlund

Ordet sallad kommer av det latinska salare, som betydet beströ med salt ...
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Avsnitt 3: Kontakta Kundtjänst

  1. Ullah skriver:

    Hur har det gått?

  2. Fia skriver:

    Det här var intressant läsning! Det är väldigt krångligt med alla kontakter man måste ha med alla kundtjänster, där man får tala med vänliga, anonyma personer hela tiden, Man hör hur de knapprar på sina tangenter under samtalets gång, liksom för att förvissa sina kunder om att de har koll på läget. Men tänk vad ofta det blir fel! Det verkar som om deras system inte har interkommunikation, så att deras order och kontraorder korresponderar inte med varandra. Jag hoppas att ni får rätt vara vid rätt tid till rätt pris!

  3. frktjatlund skriver:

    Nu har transportföretaget hört av sig och aviserat att maskinen levereras fredag eftermiddag. Sanningens minut närmar sig!

Kommentera

