Tur att de är slut nu

Det handlar om tårtorna. Jag, som sällan eller aldrig äter bakverk, har klämt i mig tårta två dagar på raken. Idag blev det både till morgon- och eftermiddagsfikat. Så jag känner mig lite lätt illamående. För mycket fett och sött för en som inte är van.

Orsaken till frosseriet var att företaget firade att den stora hysch-hysch-affären är i hamn. Banken skrev på avtalet igår och det kommer att ge företaget både arbete och pengar. Och några av de framtida kulorna spenderades på ett antal tårtor. Så många att det blev över ända till idag.

Och blir upplägget på jobbet som jag hoppas, kommer jag antagligen ha arbetsuppgifter kvar tills jag är 66 år och 8 månader. Det vill säga så länge som innehållet i det brandgula kuvertet angav.

Om frktjatlund

Ordet sallad kommer av det latinska salare, som betydet beströ med salt ...
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

Kommentera

