I found the lost screw!

När jag skulle gå hem igår tog jag som vanligt av mig mina terminalglasögon. För jag har ett par som inte får lämna kontoret. Med tanke på hur glömsk jag är och hur beroende jag är av mina spektakel. En av skruvarna som håller fast skalmen i själva bågen, har den fula ovanan att skruva upp sig. Igår hade den gjort det helt och hållet, så glasögonen trillade i tre delar i själva avtagandet.

Skalm och skruv for i golvet.  Skalmen var inga problem att se vart den tog vägen. Men den pyttelilla skruven däremot slukades upp av den spräckliga linoleummattan. Idag har jag suttit och jobbat med glasögonen lite käckt på sned. För jag har skannat över golvet flera
gånger utan resultat.

Men skam den som ger sig. I skuggan av fotstödet under skrivbordet låg den lilla rackaren. Nu väntar jag bara på att en tekniker dyker upp. För de är i besittning av såna där pyttesmå skruvmejslar som passar till pyttesmå skruvar.

Och killarna är av yngre årgång så de klarar pilljobb utan glasögon. Till skillnad mot mig, som behöver glasögon för att laga glasögon.

Om frktjatlund

Ordet sallad kommer av det latinska salare, som betydet beströ med salt ...
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till I found the lost screw!

  1. Fia skriver:

    Lycka till!! Inte kul att vara utan glasögon när man så väl behöver dem.

  2. frktjatlund skriver:

    Ingen tekniker synes än … Så jag har fortfarande brillorna på sniskan.

  3. Ullah skriver:

    Jag har en sådan där pytteliten skruvmejsel. Jättebra att ha.

  4. frktjatlund skriver:

    Jo, det tror jag säkert. Men det är så bekvämt att konsultera teknikerna i rummet bredvid. Och hemma har Maken skruvmejslar i alla upptänkbara storlekar.

Kommentera

