Mello yello

Och jag säger som Makens arbetskamrat: Har Trus & Tobbe rökt på, eller? Kläderna såg inte riktigt kloka ut. Särskilt som alla tre hade exakt likadana outfits.  Någon kunde åtminstone haft ränder på höger ben och vänster arm. Nu såg de bara ut som en optisk villa.

AB citerar bland annat diverse kändisars twitter och där står Andreas Lundstedt för lågvattenmärket: ”Molly är söt och rultig. Men kan hon sjunga på engelska?” Ja, det kan hon. Var det någon som kunde sjunga, så var det hon. Och varför är hennes vikt viktig i sammanhanget? Och i mina ögon såg hon högst normalviktig ut.

Varför hissar man hela tiden Gina? Gina med G, som i vagina. Och som bara gör det som jag förväntar av en programledare. Är det för att hon är ung? Själv stör jag mig på hennes sätt att uttala bokstaven Ä. När hon säger Välkommen, vilket hon gör väldigt ofta, låter ä:et mer som en korsning mellan a och ä.

Ranelid var enbart pinsam och jag hoppas innerligt att folk inte ironiröstar i finalen. Då blir det aktuellt med en jätteskämskudde i min soffa när det är dags för ESC Baku.

Om frktjatlund

Ordet sallad kommer av det latinska salare, som betydet beströ med salt ...
Det här inlägget postades i Allmänt och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Mello yello

  1. cruella skriver:

    Gina: Så låter ä:na i Gävle. Di Leva säger också så.

  2. Telefonissan skriver:

    Men kommer hon inte från Sundsvall… Eller pratar de så där med?

  3. Ullah skriver:

    Det är nästan så att jag måste kolla på svtplay för att höra hur hon säger.

  4. frktjatlund skriver:

    cruella: Det har du rätt i. Jag tänkte inte att det kan vara dialektalt.

    Tfn: Jo, hon kommer från Sundsvall, men jag har ingen aning om hur folk låter som kommer därifrån. Avståndet mellan Gävle och Sundsvall är ca 22 mil, så kanhända talar man ganska likartat där.

    Ullah: Gör det. svtplay är en riktig guldgruva.

  5. cruella skriver:

    Dialekterna är inte så lika att man tar miste men vissa särdrag, till exempel extremt öppna ä:n, har de gemensamt.

  6. frktjatlund skriver:

    Jag tror dig. Jag försökte hitta ljudinspelningar på Sundsvallsdialekt, men hittade bara Medelpad i största allmänhet.

Kommentera

