Nu är man populär

sms: Hej hopp! Magnus här. Tänkte om du och Maken skulle ha lust att äta middag hos oss ikväll då jag tänkte ta ut Svärdottern på restaurang. Överraskning 🙂
Svar: Maken kommer över efter jobbet.

Jaha, så Svärdotterns sambo tänker bjuda ut henne på lokal. På Alla hjärtans dag. Och jag skulle inte bli förvånad om det blir ett frieri. Eftersom de aldrig uppmärksammat den här dagen tidigare.

En timme senare dyker ytterligare ett meddelande upp i mobilen. Den här gången från Tvåan.
sms: Hej! Skulle du kunna barnvakta idag? Maken måste hinna med ett flyg och sticker hemifrån kl 17 och jag hinner nog inte hem till dess.
Svar: Jag skulle gärna barnvaktat. Men tyvärr, det går inte eftersom jag äntligen tagit mig i kragen och bokat tid för klippning 17:30. Och jag vill inte missa det tillfället eftersom det var en halv evighet sen jag var hos frissan. Minst. Plus att vi ska bli fotograferade på jobbet om ett par dagar. Så fåfäng är jag. Faderskapet är redan uppbokad med övriga barnbarn.


Apropå dagens datum, hittade jag den här bilden på nätet. Bacon är bra mycket godare än geléhjärtan. Det är vi rörande överens om Maken och jag. Och som sagt, dagen är ganska fånig.

Om frktjatlund

Ordet sallad kommer av det latinska salare, som betydet beströ med salt ...
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

Kommentera

